DZIAŁY TECHNICZNE:
Do głównych zadań działu należy:
- administracja platformą serwerową;
- zarządzanie urządzeniami pamięci masowej;
- administracja infrastrukturą wirtualizacyjną z wyłączeniem platformy Hyper-V;
- administracja serwerowymi systemami operacyjnymi;
- utrzymanie oraz odtwarzanie usług opartych o zarządzane serwery;
- wykonywanie oraz odtwarzanie kopii bezpieczeristwa oraz kopii archiwalnych;
- aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów;
- wdrażanie rozwiązań typu Disaster Recovery;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja systemami dziedzinowymi;
- obsługa zgłoszeń dotyczących systemów dziedzinowych;
- planowanie interoperacyjności systemów dziedzinowych;
- planowanie rozwoju systemów dziedzinowych;
- konfiguracja profili użytkowników systemów dziedzinowych;
- weryfikacja poprawności uprawnień użytkowników systemów dziedzinowych;
- zarządzanie Systemem Informacji Przestrzennej;
- aktualizacja ortofotomapy Miasta Białystok;
- aktualizacja danych w systemach informacji przestrzennej;
- wykonywanie analiz w systemach informacji przestrzennej;
- administracja systemami typu helpdesk;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów w zakresie systemów dziedzinowych;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- koordynowanie funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej oraz witryny www CUI;
- wdrażanie e-płatności na potrzeby obsługiwanych jednostek;
- administracja kontem ePUAP, systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF), Platformą do komunikacji z mieszkańcami, adresem do e-Doręczeń;
- administracja miejskim systemem zarządzania treścią (CMS), w tym udostępnienie witryn www oraz Biuletynów Informacji Publicznej opartych o ujednolicone szablony na potrzeby publicznych jednostek oświatowych;
- utrzymanie wskazanego programu do wideokonferencji;
- obsługa wideokonferencji oraz posiedzeń komisji, obrad sesji Rady Miasta Białystok;
- analiza, opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań związanych z e - administracją;
- prowadzenie ewidencji, zamawianie i utrzymywanie certyfikatów kwalifikowanych;
- prowadzenie i redagowanie stron internetowych, treści portali informacyjnych i społecznościowych CUI;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych systemów;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja systemami bezpieczeństwa infrastruktury IT;
- zarządzanie centralnym systemem logów;
- zarządzanie siecią LAN i MAN;
- administracja usługami sieciowymi typu DHCP;
- nadzór nad pomieszczeniami serwerowni;
- zarządzanie infrastrukturą telefonii VOIP;
- zgłaszanie incydentów z zakresu cyberbezpieczeństwa do CSIRT NASK – Zespołu Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego;
- planowanie inwestycji w miejskiej infrastrukturze sieciowej;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych urządzeń i systemów;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- rejestracja i obsługa zgłoszeń, incydentów lub zakłóceń usług IT na poziomie pierwszej linii wsparcia;
- obsługa bieżących zgłoszeń, dotyczących telefonii VOIP;
- przekazywanie zaawansowanych zgłoszeń, incydentów lub zakłóceń usług IT do działów kompetentnych w problemowym zakresie oraz informacji zwrotnej do zgłaszającego;
- podejmowanie działań zmierzających do poprawy jakości usług IT;
- administracja i serwis urządzeń klienckich oraz oprogramowania klienckiego;
- administracja systemem do zdalnego zarządzania stacjami roboczymi;
- administracja systemem centralnego wydruku;
- zarządzanie przydziałem i konfiguracją stacji roboczych na potrzeby użytkowników;
- zarządzanie bezpieczeństwem stacji roboczych w szczególności poprzez administrację systemem antywirusowym oraz zarządzanie grupami zabezpieczeń w zakresie podstawowej konfiguracji komputera;
- prowadzenie rejestru licencji stacji roboczych;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja systemami i usługami serwerowymi, a w szczególności usługami katalogowymi;
- administracja systemami i usługami chmurowymi;
- administracja politykami bezpieczeństwa w systemach i usługach serwerowych oraz chmurowych;
- administracja usługami sieciowymi DNS i WINS z zakresu usługi katalogowej;
- administrowanie usługami plikowymi, w tym usługą DFS;
- administrowanie usługami terminalowymi RDS;
- administrowanie infrastrukturą klucza publicznego (PKI);
- administracja systemami WSUS oraz KMS w zakresie platformy serwerowej;
- administracja infrastrukturą wirtualizacyjną typu Hyper-V;
- wykonywanie oraz odtwarzanie kopii bezpieczeństwa nadzorowanych systemów i usług serwerowych;
- instalacja poprawek bezpieczeństwa w zarządzanych systemach i usługach serwerowych;
- monitorowanie i audytowanie administrowanych systemów i usług serwerowych oraz chmurowych;
- administracja i rozwój systemu do zarządzania tożsamością;
- administracja systemem antywirusowym w zakresie platformy serwerowej;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja systemami baz danych;
- wykonywanie raportów na podstawie baz danych;
- planowanie rozwiązań w zakresie interoperacyjności baz danych;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
- aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów w zakresie baz danych;
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa oraz kopii archiwalnych zarządzanych baz danych;
- utrzymanie oraz odtwarzanie baz danych opartych o zarządzane serwery;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji;
- opracowywanie, utrzymywanie i rozwijanie rozwiązań i aplikacji usprawniających pracę CUI i obsługiwanych jednostek.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja systemem poczty elektronicznej;
- zarządzanie urządzeniami bezpieczeństwa aplikacyjnego oraz bezpieczeństwa poczty elektronicznej;
- administracja hostingiem stron internetowych;
- administracja systemami dostępu uprzywilejowanego;
- utrzymanie oraz odtwarzanie usług opartych o zarządzane serwery;
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa oraz kopii archiwalnych zarządzanych usług i systemów;
- aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów;
- zarządzanie certyfikatami SSL przeznaczonymi do zabezpieczenia witryn i systemów internetowych;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
- przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji;
- administracja usługami chmurowymi w zakresie: obsługi poczty elektronicznej, dysków chmurowych, konferencji i serwisów pracy grupowej;
- zarządzanie publicznymi serwerami DNS w zakresie domen internetowych.
Do głównych zadań działu należy:
- administracja użytkownikami i uprawnieniami w systemach i usługach serwerowych oraz chmurowych;
- zarządzanie zasobami plikowymi użytkowników;
- administracja politykami bezpieczeństwa w zakresie zasobów plikowych i kont użytkowników;
- administracja systemem do zarządzania tożsamością w zakresie kont użytkowników oraz prowadzenie szkoleń z jego obsługi;
- archiwizacja i składowanie kopii bezpieczeństwa systemów i usług serwerowych;
- wykonywanie i odtwarzanie kopii bezpieczeństwa w zakresie kont i danych użytkowników oraz zasobów plikowych;
- instalacja poprawek bezpieczeństwa w zarządzanych systemach i usługach serwerowych;
- inwentaryzacja nośników danych i utylizacja wycofanych, uszkodzonych nośników danych;
- obsługa techniczna lokalizacji CUI w zakresie administrowania systemami alarmowymi, przeciwpożarowymi oraz kontroli dostępu;
- prowadzenie dokumentacji licencyjnej w zakresie zadań realizowanych przez dział;
- rejestracja i obsługa zgłoszeń, incydentów, wniosków lub zakłóceń w zakresie nadzorowanych systemów i usług serwerowych;
- prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
- prowadzenie postępowań oraz nadzór nad dokumentacją dotyczącą audytów licencyjnych;
- administrowanie systemem zarządzania licencjami;
- prowadzenie rejestru licencji na podstawie danych przekazywanych przez działy merytoryczne;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.
DZIAŁY ADMINISTRACYJNE:
Do głównych zadań stanowiska należy:
- prowadzenie Kancelarii Ogólnej CUI, w tym przyjmowanie korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, wysyłka korespondencji tradycyjnej, prowadzenie rejestrów korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
- obsługa sekretariatu CUI;
- realizacja zapotrzebowania komórek organizacyjnych CUI na:
- prenumeratę gazet, publikacji, wydawnictw ciągłych i periodycznych;
- wyposażenie, materiały biurowe, środki czystości, środki do pierwszej pomocy oraz inne artykuły niezbędne do prawidłowego funkcjonowania CUI;
- zabezpieczanie dostaw mediów, usług sprzątania, usług związanych z ochroną mienia;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. organizacji i kadr kompetencji;
- koordynowanie i nadzorowanie czynności kancelaryjnych w CUI, w szczególności w zakresie doboru klas wykazu akt do prowadzenia spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt sprawy oraz doradzanie i prowadzenie instruktażu w tym zakresie pracownikom jednostki;
- nadzór nad archiwizacją dokumentów tworzonych w CUI oraz prowadzenie składnicy akt, w tym:
- przyjmowanie w stanie uporządkowanym dokumentacji do składnicy akt z poszczególnych komórek organizacyjnych,
- przechowywanie i zabezpieczanie przyjętej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,
- udostępnianie akt osobom upoważnionym,
- inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę;
- prowadzenie spraw i gromadzenie dokumentacji z zakresu ogólnej organizacji pracy CUI, w tym zbiorczych dokumentów np. odpowiedzi na interpelacje, zapytania parlamentarzystów i radnych, zestawień, analiz, ankiet itp.;
- przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu udzielania informacji publicznej;
- przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu rozpatrywania skarg i wniosków;
- zapewnienie obsługi organizacyjnej przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków;
- przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu rozpatrywania petycji;
- prowadzenie rejestru delegacji i podróży służbowych;
- prowadzenie spraw związanych z pieczątkami, w tym ewidencjonowanie stempli i pieczątek stosowanych w CUI;
- koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw i upoważnień przez Dyrektora oraz pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Prezydenta, w tym prowadzenie zbiorów i rejestrów: upoważnień i pełnomocnictw;
- prowadzenie ewidencji i rejestrów wymaganych przepisami prawa, zgodnie z zakresem obowiązków Samodzielnego wieloosobowego stanowiska ds. organizacji i kadr w tym w szczególności zarządzeń Dyrektora, rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
- opracowywanie i bieżąca aktualizacja Regulaminu organizacyjnego CUI oraz projektów aktów wewnętrznych CUI, dotyczących zadań realizowanych przez Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. organizacji i kadr;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i rozliczaniem czasu pracy, planowaniem urlopów, itp.;
- planowanie i koordynacja szkoleń i kształcenia pracowników CUI;
- realizacja pełnego procesu kadrowego pracowników zatrudnionych w CUI związanego z nawiązaniem, trwaniem oraz rozwiązywaniem stosunku pracy.
Do głównych zadań zespołu należy:
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
- przygotowywanie umów we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz radcą prawnym;
- prowadzenie doradztwa oraz konsultacji w sprawie procedur i dokumentacji wymaganej przepisami z zakresu udzielenia zamówień publicznych;
- planowanie i sprawozdawczość z zakresu zamówień publicznych;
- opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji z zakresu zamówień publicznych;
- współpraca z Departamentem Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miejskim w Białymstoku oraz komórkami organizacyjnymi CUI, dotycząca zamówień publicznych;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji.
Do głównych zadań działu należy:
- prowadzenie rachunkowości CUI zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
- opracowywanie projektów planu finansowego oraz jego zmian;
- sporządzenie list płac wynagrodzeń pracowników, list płac z tytułu umów cywilno- prawnych, pozostałych list płac dotyczących rozrachunków z pracownikami oraz terminowe rozliczanie składek i sporządzanie deklaracji z tytułu ubezpieczeń społecznych, zaliczek podatkowych oraz PFRON;
- naliczanie, pobieranie składek PPK oraz przekazywanie wpłat do wybranej przez CUI instytucji finansowej;
- prowadzenie obsługi finansowo - księgowej dochodów i wydatków budżetowych oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej oraz rozliczeń zadań inwestycyjnych w zakresie finansowym CUI;
- prowadzenie dokumentacji oraz ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych środków trwałych oraz wyposażenia;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi jednostki;
- monitorowanie w systemie finansowo-księgowym realizacji zawartych umów przez jednostkę;
- prowadzenie cząstkowych ewidencji sprzedaży i zakupów (rejestrów), sporządzanie zgodnie z wymogami prawa informacji o prowadzonej ewidencji zakupu i sprzedaży w formacie JPK oraz sporządzanie elementarnych deklaracji VAT–7e;
- opracowywanie wewnętrznych regulacji dotyczących finansów CUI;
- współpraca z Departamentem Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miejskim w Białymstoku i komórkami organizacyjnymi w zakresie obejmującym sprawy finansowe CUI;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji.
Do głównych zadań zespołu należy:
- obsługa spraw związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem Polityki Zintegrowanego Systemu Zarządzania;
- przygotowywanie i konsultowanie z wykonawcami CUI treści umów powierzenia przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie spraw dotyczących obsługi incydentów, w tym incydentów cyberbezpieczeństwa oraz prowadzenie rejestru incydentów w CUI;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania oraz rejestrów kategorii czynności przetwarzania;
- obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji;
- obsługa realizowanych zadań przez Inspektora Ochrony Danych, określonych w art. 38 ust. 4 oraz art. 39 rozporządzenia 2016/679.