WDRAŻAMY TECHNOLOGIE, KTÓRE ZMIENIAJĄ OBLICZE ADMINISTRACJI
"Optymalizujemy technologię, maksymalizujemy potencjał."

Struktura organizacyjna

DZIAŁY TECHNICZNE:

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja platformą serwerową;
  • zarządzanie urządzeniami pamięci masowej;
  • administracja infrastrukturą wirtualizacyjną z wyłączeniem platformy Hyper-V;
  • administracja serwerowymi systemami operacyjnymi;
  • utrzymanie oraz odtwarzanie usług opartych o zarządzane serwery;
  • wykonywanie oraz odtwarzanie kopii bezpieczeristwa oraz kopii archiwalnych;
  • aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów;
  • wdrażanie rozwiązań typu Disaster Recovery;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja systemami dziedzinowymi;
  • obsługa zgłoszeń dotyczących systemów dziedzinowych;
  • planowanie interoperacyjności systemów dziedzinowych;
  • planowanie rozwoju systemów dziedzinowych;
  • konfiguracja profili użytkowników systemów dziedzinowych;
  • weryfikacja poprawności uprawnień użytkowników systemów dziedzinowych;
  • zarządzanie Systemem Informacji Przestrzennej;
  • aktualizacja ortofotomapy Miasta Białystok;
  • aktualizacja danych w systemach informacji przestrzennej;
  • wykonywanie analiz w systemach informacji przestrzennej;
  • administracja systemami typu helpdesk;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów w zakresie systemów dziedzinowych;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • koordynowanie funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej oraz witryny www CUI;
  • wdrażanie e-płatności na potrzeby obsługiwanych jednostek;
  • administracja kontem ePUAP, systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją, Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF), Platformą do komunikacji z mieszkańcami, adresem do e-Doręczeń;
  • administracja miejskim systemem zarządzania treścią (CMS), w tym udostępnienie witryn www oraz Biuletynów Informacji Publicznej opartych o ujednolicone szablony na potrzeby publicznych jednostek oświatowych;
  • utrzymanie wskazanego programu do wideokonferencji;
  • obsługa wideokonferencji oraz posiedzeń komisji, obrad sesji Rady Miasta Białystok;
  • analiza, opracowywanie i wdrażanie nowych rozwiązań związanych z e - administracją;
  • prowadzenie ewidencji, zamawianie i utrzymywanie certyfikatów kwalifikowanych;
  • prowadzenie i redagowanie stron internetowych, treści portali informacyjnych i społecznościowych CUI;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych systemów;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja systemami bezpieczeństwa infrastruktury IT;
  • zarządzanie centralnym systemem logów;
  • zarządzanie siecią LAN i MAN;
  • administracja usługami sieciowymi typu DHCP;
  • nadzór nad pomieszczeniami serwerowni;
  • zarządzanie infrastrukturą telefonii VOIP;
  • zgłaszanie incydentów z zakresu cyberbezpieczeństwa do CSIRT NASK – Zespołu Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego;
  • planowanie inwestycji w miejskiej infrastrukturze sieciowej;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych urządzeń i systemów;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • rejestracja i obsługa zgłoszeń, incydentów lub zakłóceń usług IT na poziomie pierwszej linii wsparcia;
  • obsługa bieżących zgłoszeń, dotyczących telefonii VOIP;
  • przekazywanie zaawansowanych zgłoszeń, incydentów lub zakłóceń usług IT do działów kompetentnych w problemowym zakresie oraz informacji zwrotnej do zgłaszającego;
  • podejmowanie działań zmierzających do poprawy jakości usług IT;
  • administracja i serwis urządzeń klienckich oraz oprogramowania klienckiego;
  • administracja systemem do zdalnego zarządzania stacjami roboczymi;
  • administracja systemem centralnego wydruku;
  • zarządzanie przydziałem i konfiguracją stacji roboczych na potrzeby użytkowników;
  • zarządzanie bezpieczeństwem stacji roboczych w szczególności poprzez administrację systemem antywirusowym oraz zarządzanie grupami zabezpieczeń w zakresie podstawowej konfiguracji komputera;
  • prowadzenie rejestru licencji stacji roboczych;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja systemami i usługami serwerowymi, a w szczególności usługami katalogowymi;
  • administracja systemami i usługami chmurowymi;
  • administracja politykami bezpieczeństwa w systemach i usługach serwerowych oraz chmurowych;
  • administracja usługami sieciowymi DNS i WINS z zakresu usługi katalogowej;
  • administrowanie usługami plikowymi, w tym usługą DFS;
  • administrowanie usługami terminalowymi RDS;
  • administrowanie infrastrukturą klucza publicznego (PKI);
  • administracja systemami WSUS oraz KMS w zakresie platformy serwerowej;
  • administracja infrastrukturą wirtualizacyjną typu Hyper-V;
  • wykonywanie oraz odtwarzanie kopii bezpieczeństwa nadzorowanych systemów i usług serwerowych;
  • instalacja poprawek bezpieczeństwa w zarządzanych systemach i usługach serwerowych;
  • monitorowanie i audytowanie administrowanych systemów i usług serwerowych oraz chmurowych;
  • administracja i rozwój systemu do zarządzania tożsamością;
  • administracja systemem antywirusowym w zakresie platformy serwerowej;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

 

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja systemami baz danych;
  • wykonywanie raportów na podstawie baz danych;
  • planowanie rozwiązań w zakresie interoperacyjności baz danych;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
  • aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów w zakresie baz danych;
  • wykonywanie kopii bezpieczeństwa oraz kopii archiwalnych zarządzanych baz danych;
  • utrzymanie oraz odtwarzanie baz danych opartych o zarządzane serwery;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji;
  • opracowywanie, utrzymywanie i rozwijanie rozwiązań i aplikacji usprawniających pracę CUI i obsługiwanych jednostek.

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja systemem poczty elektronicznej;
  • zarządzanie urządzeniami bezpieczeństwa aplikacyjnego oraz bezpieczeństwa poczty elektronicznej;
  • administracja hostingiem stron internetowych;
  • administracja systemami dostępu uprzywilejowanego;
  • utrzymanie oraz odtwarzanie usług opartych o zarządzane serwery;
  • wykonywanie kopii bezpieczeństwa oraz kopii archiwalnych zarządzanych usług i systemów;
  • aplikacja poprawek do administrowanych usług i systemów;
  • zarządzanie certyfikatami SSL przeznaczonymi do zabezpieczenia witryn i systemów internetowych;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej;
  • przekazywanie danych z umów licencyjnych do rejestru licencji prowadzonego przez Dział Utrzymania Systemów i Usług Serwerowych w zakresie zarządzanych serwerów oraz systemów;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji;
  • administracja usługami chmurowymi w zakresie: obsługi poczty elektronicznej, dysków chmurowych, konferencji i serwisów pracy grupowej;
  • zarządzanie publicznymi serwerami DNS w zakresie domen internetowych.

Do głównych zadań działu należy:

  • administracja użytkownikami i uprawnieniami w systemach i usługach serwerowych oraz chmurowych;
  • zarządzanie zasobami plikowymi użytkowników;
  • administracja politykami bezpieczeństwa w zakresie zasobów plikowych i kont użytkowników;
  • administracja systemem do zarządzania tożsamością w zakresie kont użytkowników oraz prowadzenie szkoleń z jego obsługi;
  • archiwizacja i składowanie kopii bezpieczeństwa systemów i usług serwerowych;
  • wykonywanie i odtwarzanie kopii bezpieczeństwa w zakresie kont i danych użytkowników oraz zasobów plikowych;
  • instalacja poprawek bezpieczeństwa w zarządzanych systemach i usługach serwerowych;
  • inwentaryzacja nośników danych i utylizacja wycofanych, uszkodzonych nośników danych;
  • obsługa techniczna lokalizacji CUI w zakresie administrowania systemami alarmowymi, przeciwpożarowymi oraz kontroli dostępu;
  • prowadzenie dokumentacji licencyjnej w zakresie zadań realizowanych przez dział;
  • rejestracja i obsługa zgłoszeń, incydentów, wniosków lub zakłóceń w zakresie nadzorowanych systemów i usług serwerowych;
  • prowadzenie ewidencji umów serwisowych w zakresie zadań działu;
  • prowadzenie postępowań oraz nadzór nad dokumentacją dotyczącą audytów licencyjnych;
  • administrowanie systemem zarządzania licencjami;
  • prowadzenie rejestru licencji na podstawie danych przekazywanych przez działy merytoryczne;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez dział kompetencji.

DZIAŁY ADMINISTRACYJNE:

Do głównych zadań stanowiska należy:

  • prowadzenie Kancelarii Ogólnej CUI, w tym przyjmowanie korespondencji tradycyjnej i elektronicznej, wysyłka korespondencji tradycyjnej, prowadzenie rejestrów korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
  • obsługa sekretariatu CUI;
  • realizacja zapotrzebowania komórek organizacyjnych CUI na:
    • prenumeratę gazet, publikacji, wydawnictw ciągłych i periodycznych;
    • wyposażenie, materiały biurowe, środki czystości, środki do pierwszej pomocy oraz inne artykuły niezbędne do prawidłowego funkcjonowania CUI;
  • zabezpieczanie dostaw mediów, usług sprzątania, usług związanych z ochroną mienia;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. organizacji i kadr kompetencji;
  • koordynowanie i nadzorowanie czynności kancelaryjnych w CUI, w szczególności w zakresie doboru klas wykazu akt do prowadzenia spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt sprawy oraz doradzanie i prowadzenie instruktażu w tym zakresie pracownikom jednostki;
  • nadzór nad archiwizacją dokumentów tworzonych w CUI oraz prowadzenie składnicy akt, w tym:
    • przyjmowanie w stanie uporządkowanym dokumentacji do składnicy akt z poszczególnych komórek organizacyjnych,
    • przechowywanie i zabezpieczanie przyjętej dokumentacji oraz prowadzenie jej pełnej ewidencji,
    • udostępnianie akt osobom upoważnionym,
    • inicjowanie komisyjnego brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie wybrakowanej dokumentacji na makulaturę;
  • prowadzenie spraw i gromadzenie dokumentacji z zakresu ogólnej organizacji pracy CUI, w tym zbiorczych dokumentów np. odpowiedzi na interpelacje, zapytania parlamentarzystów i radnych, zestawień, analiz, ankiet itp.;
  • przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu udzielania informacji publicznej;
  • przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu rozpatrywania skarg i wniosków;
  • zapewnienie obsługi organizacyjnej przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków;
  • przyjmowanie i koordynowanie spraw z zakresu rozpatrywania petycji;
  • prowadzenie rejestru delegacji i podróży służbowych;
  • prowadzenie spraw związanych z pieczątkami, w tym ewidencjonowanie stempli i pieczątek stosowanych w CUI;
  • koordynowanie spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw i upoważnień przez Dyrektora oraz pełnomocnictw i upoważnień udzielanych przez Prezydenta, w tym prowadzenie zbiorów i rejestrów: upoważnień i pełnomocnictw;
  • prowadzenie ewidencji i rejestrów wymaganych przepisami prawa, zgodnie z zakresem obowiązków Samodzielnego wieloosobowego stanowiska ds. organizacji i kadr w tym w szczególności zarządzeń Dyrektora, rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
  • opracowywanie i bieżąca aktualizacja Regulaminu organizacyjnego CUI oraz projektów aktów wewnętrznych CUI, dotyczących zadań realizowanych przez Samodzielne wieloosobowe stanowisko ds. organizacji i kadr;
  • prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i rozliczaniem czasu pracy, planowaniem urlopów, itp.;
  • planowanie i koordynacja szkoleń i kształcenia pracowników CUI;
  • realizacja pełnego procesu kadrowego pracowników zatrudnionych w CUI związanego z nawiązaniem, trwaniem oraz rozwiązywaniem stosunku pracy.

Do głównych zadań zespołu należy:

  • przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
  • przygotowywanie umów we współpracy z komórkami organizacyjnymi oraz radcą prawnym;
  • prowadzenie doradztwa oraz konsultacji w sprawie procedur i dokumentacji wymaganej przepisami z zakresu udzielenia zamówień publicznych;
  • planowanie i sprawozdawczość z zakresu zamówień publicznych;
  • opracowywanie projektów wewnętrznych regulacji z zakresu zamówień publicznych;
  • współpraca z Departamentem Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miejskim w Białymstoku oraz komórkami organizacyjnymi CUI, dotycząca zamówień publicznych;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji.

Do głównych zadań działu należy:

  • prowadzenie rachunkowości CUI zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
  • opracowywanie projektów planu finansowego oraz jego zmian;
  • sporządzenie list płac wynagrodzeń pracowników, list płac z tytułu umów cywilno- prawnych, pozostałych list płac dotyczących rozrachunków z pracownikami oraz terminowe rozliczanie składek i sporządzanie deklaracji z tytułu ubezpieczeń społecznych, zaliczek podatkowych oraz PFRON;
  • naliczanie, pobieranie składek PPK oraz przekazywanie wpłat do wybranej przez CUI instytucji finansowej;
  • prowadzenie obsługi finansowo - księgowej dochodów i wydatków budżetowych oraz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  • sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej oraz rozliczeń zadań inwestycyjnych w zakresie finansowym CUI;
  • prowadzenie dokumentacji oraz ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, pozostałych środków trwałych oraz wyposażenia;
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi jednostki;
  • monitorowanie w systemie finansowo-księgowym realizacji zawartych umów przez jednostkę;
  • prowadzenie cząstkowych ewidencji sprzedaży i zakupów (rejestrów), sporządzanie zgodnie z wymogami prawa informacji o prowadzonej ewidencji zakupu i sprzedaży w formacie JPK oraz sporządzanie elementarnych deklaracji VAT–7e;
  • opracowywanie wewnętrznych regulacji dotyczących finansów CUI;
  • współpraca z Departamentem Strategii i Rozwoju w Urzędzie Miejskim w Białymstoku i komórkami organizacyjnymi w zakresie obejmującym sprawy finansowe CUI;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji.

Do głównych zadań zespołu należy:

  • obsługa spraw związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem Polityki Zintegrowanego Systemu Zarządzania;
  • przygotowywanie i konsultowanie z wykonawcami CUI treści umów powierzenia przetwarzania danych osobowych;
  • prowadzenie spraw dotyczących obsługi incydentów, w tym incydentów cyberbezpieczeństwa oraz prowadzenie rejestru incydentów w CUI;
  • prowadzenie rejestru czynności przetwarzania oraz rejestrów kategorii czynności przetwarzania;
  • obsługa spraw związanych z realizacją przez CUI umów zgodnie z zakresem posiadanych przez zespół kompetencji;
  • obsługa realizowanych zadań przez Inspektora Ochrony Danych, określonych w art. 38 ust. 4 oraz art. 39 rozporządzenia 2016/679.

Schemat organizacji CUI w Białymstoku.png

 

Powrót na początek strony